Den digitale trussel stadig er vedvarende og meget høj i Danmark, og det er vigtigere end nogensinde at beskytte sig digitalt både som borger og virksomhed. For at hjælpe med dette har Digitaliseringsstyrelsen, i samarbejde med Center for Cybersikkerhed, etableret en hotline, som er designet til at hjælpe borgere og virksomheder med at få styr på den digitale sikkerhed.
Hos Cyberhotline for digital sikkerhed kan borgere få hjælp til at identificere falske webshops, beskytte sig mod svindel på sociale medier og sikre deres trådløse netværk. Udover dette kan de også få rådgivning og vejledning, hvis de skulle få mistanke om, at deres personlige oplysninger er blevet misbrugt.
Virksomheder kan ligeledes blive klogere på, hvordan de ruster sig mod digitale trusler som f.eks. ransomware, faktura-bedrageri og phishing. Hvis de er uheldige og bliver udsat for et cyberangreb, kan de også få hjælp og vejledning til at tackle situationen.
Cyberhotlinen for digital sikkerhed kan kontaktes på telefonnummer 33 37 00 37 på hverdage mellem 8:00-20:00 og i weekenden og på helligdage mellem 10:00-16:00. Alternativt kan man kontakte hotline via mail på sikkerdigital.dk/cyberhotline.
Er der lang kø til hotlinen eller vil du hellere tage snakken ansigt til ansigt?
Tryk nedenfor og kontakt EdbSOS